Reklamace
Záruční podmínky a reklamace
Ke stažení
Uplatnění práv z odpovědnosti za vady
Při výdeji zboží či proplacení dobropisu v hotovosti po vyřízení reklamace je kupující povinen předložit doklad, na základě kterého byla věc přijata do reklamace, a musí prokázat svoji totožnost platným dokladem totožnosti (občanský průkaz, cestovní pas) a to za účelem předcházení vzniku škod a zamezení legalizace výnosů pocházející z trestné činnosti. Bez předložení některého z těchto dokladů může společnost Kupahrej.cz či její smluvní partner odmítnout zboží vydat či proplatit dobropis. Je-li kupujícím právnická osoba, pak dojde k výdeji zboží či proplacení dobropisu pouze statutárnímu orgánu dané právnické osoby či osobě, která se prokáže ověřenou plnou mocí.
Prodávající odpovídá za vady dodávaného zboží, kterou má zboží při přechodu nebezpečí škody resp. přechodu vlastnického práva na zákazníka, byť se projeví až později.
Zákazník bere na vědomí, že vzhledem k specifičnosti zboží (herního kupónu) může vzniknout vada jen pokud po vložení do aplikace/hry nedojde ke korektnímu proplacení kuponu.
Prodávající deklaruje funkčnost zboží (herní kupóny, hry) v České republice a Slovenské republice, v dalších zemí nemusí být funkčnost (aktivace) zboží taková, jak je popsána v internetovém obchodu prodávajícího, není to však důvod k reklamaci.
Prodávající poskytuje záruku za jakost dodávaného zboží pouze v případě, že ji poskytuje výrobce zboží. V takovém případě pak o existenci a délce záruky informuje prostřednictvím záručního listu nebo prohlášení uvedeném na zboží či jeho obalu. Záruční doba počíná běžet dnem převzetí zboží zákazníkem.
Pádným důvodem pro reklamaci obědnaného kódu může být nefunkčnost kódu, nečitelnost kódu nebo již aktivovaného kódu jiným uživatelem.
Odpovědnost za vady nebo záruka za jakost se nevztahuje na vady a škody způsobené:
- a) nefunkčností programu jehož prostřednictvím bylo zboží (herní poukaz) použito (spotřebováno)
- b) neodborným použitím či instalací zboží (nebo nerespektování návodného popisu uvedeném v internetovém obchodu prodávajícího)
- c) poškození v důsledku manipulace se zbožím vedoucí k poškození
- d) živelnými pohromami (např. vodou, ohněm, bleskem, atmosférickým výbojem)
Zákazník je povinen zkontrolovat zboží ihned po objednání a bez zbytečných průtahů kód aktivovat na konkrétní platformě (STEAM, ORIGIN, BATTLE.NET apod). (v případě porušení této povinnosti neoznámil-li zákazník vadu věci včas, pozbývá zákazník v důsledku ustanovení §2111 právo odstoupit od smlouvy).
Zákaznické problémy spočívající např. v nefunkčnosti aplikace/hry kvůli slabému výkonu počítače, nastavení operačního systému a jeho doplňků atd., nepředstavují vadu zboží a nejsou důvodem pro uznání reklamace a tyto musí zákazník řešit s vydavatelem, provozovatelem či distributorem hry nebo zákaznickou podporou aplikace/hry.
V případě problémů nás prosím kontaktujte emailem nebo telefonicky.
Zákazník je povinen reklamované zboží zasílat v originálním obalu nebo ve vyhovujícím přepravním obalu. V případě oprávněné reklamace má zákazník právo na prokazatelně vynaložených nákladů na zaslání, v nejnižší nutné výši nezbytné k bezpečnému doručení reklamovaného zboží. V případě neoprávněné reklamace nemá zákazník nárok na náhradu nákladů, které vznikly na jeho straně.
Pokud prodávající do 7 dnů od uplatnění reklamace neobdrží reklamované zboží, je tato reklamace považována za bezpředmětnou a zákazníkovi nenáležejí práva, kterých se takovouto reklamací domáhal.
Prodávající či jiná oprávněná osoba posoudí oprávněnost reklamace vady za zboží a po posouzení vyrozumí zákazníka telefonicky či emailem o způsobu vyřízení reklamace. Lhůta pro vyřízení reklamace je dle zákona č. 634/1992 Sb. 30ti denní. Prodávající je oprávněn nikoliv však povinen požadovat náhradu nákladů za vyřízení neoprávněné reklamace, tato náhrada se stanovuje paušální částkou ve výši 500,- Kč.
Zákazník sdělí prodávajícímu, jaký reklamační nárok si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady, pokud tak neučiní, má právo zvolit reklamační nárok jako v případě, kdy je vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy. Provedenou volbu nemůže zákazník bez souhlasu prodávajícího měnit; to neplatí, žádal-li zákazník opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li zákazníkovi, že vady neodstraní, může zákazník požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit.
Je-li vada plnění podstatným porušením smlouvy (zejm. neodstranitelné vady), má zákazník právo:
- a) na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci;
- b) na odstranění vady opravou věci;
- c) na přiměřenou slevu z kupní ceny;
- d) odstoupit od smlouvy.
Je-li vada nepodstatným porušením smlouvy (zejm. odstranitelné vady), má zákazník právo:
- a) na odstranění vady;
- b) na přiměřenou slevu z kupní ceny;
- c) na dodání chybějícího zboží a odstranění právních vad, pokud zákazník neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy;
- d) na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupení od smlouvy, pokud prodávající neodstraní vadu věci včas nebo vadu věci odmítne odstranit
Zákazník má právo odstoupit od smlouvy ze zákonných důvodů nebo v případě prodlení prodávajícího s dodáním zboží. Pokud prodávající nedodá zboží ani v dodatečně dohodnutém termínu, je zákazník oprávněn od smlouvy odstoupit. Toto odstoupení bude provedeno cestou elektronické komunikace.
Zákazník (výhradně spotřebitel) bere na vědomí, že dle ustanovení §1837 Občanského zákoníku nemá právo odstoupit od smlouvy, pokud porušil původní obal (obálku) zboží nebo zakoupené kód již aktivoval. Zákazník (výhradně spotřebitel) též bere na vědomí, že dle ustanovení §1837 Občanského zákoníku nemá právo odstoupit od smlouvy o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy.
Zákazník (výhradně spotřebitel) v případě digitální distribuce zboží (herní kupóny, počítačové hry/aplikace) má možnost odstoupit od smlouvy pouze v případě, že kupujícímu nebylo ještě dodáno plnění v podobě doručení (e-mailem či jinak) aktivačního klíče nebo odkazu ke stažení. Dodání plnění popsaným způsobem se považuje za porušení obalu zboží. Tímto není dotčeno právo kupujícího na reklamaci zakoupeného zboží v případě nefunkčnosti zaslaného odkazu nebo aktivačního klíče
Zákazník své právo na odstoupení od smlouvy uplatní formou písemného podání, přičemž toto musí být odesláno do 14 dnů ode dne převzetí zboží.
Prodávající i zákazník jsou si po odstoupení od smlouvy povinni vrátit vzájemně poskytnutá plnění, představované kupní cenou zboží, zbožím vč. jeho příslušenství a příslušných dokladů. Odstoupí-li zákazník řádně od smlouvy, prodávající mu vrátí zaplacenou kupní cenu zboží do 14 dnů od okamžiku doručení odstoupení od smlouvy. Prodávající vrací toto plnění dle dispozic zadaných zákazníkem a to výhradně na bankovní účet zákazníka.
Pokud zákazník odstoupí od smlouvy, je povinen současně zaslat prodávajícímu zpět zboží bez známek užívání, vč. veškerého příslušenství, to vše bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od smlouvy. V opačném případě prodávající uplatní vůči zákazníkovi právo na vydání bezdůvodného obohacení nebo právo na náhradu škody, jež bude provedeno jednostranným zápočtem na zaplacenou kupní cenu ve výši odpovídající snížené hodnotě zboží či výši bezdůvodného obohacení.
Náklady na zpětné zaslání zboží nese zákazník. Prodávající nebude akceptovat zboží zaslané zpět na dobírku. Zákazník nemá nárok na náhradu přepravních nákladů a nákladů platby s ohledem fakt, že bylo na libovůli zákazníka zda zvolí bezplatné či úplatné formy přepravy a platby, které hradil prodávajícímu za dodání zboží. Prodávající a zákazník se dohodli, že pokud by byl prodávající povinen vydat i tyto náklady na dodání zboží, vznikla by prodávajícímu škoda za kterou odpovídá zákazník a byla by založena nerovnost smluvních stran, kterou je zákazník povinen nahradit, když tato náhrada by mohla být provedena např. jednostranným zápočtem prodávajícího na zaplacenou kupní cenu, kterou je prodávající povinen vydat.
Prodávající je oprávněn od smlouvy odstoupit do okamžiku odeslání zboží v případě nedostupnosti zboží (které není dostupné ani v náhradně stanoveném termínu) nebo výrazné změny ceny zboží. Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní/licenční smlouvy v důsledku prodlení zákazníka, zejména v případě prodlení s placením kupní ceny zboží nebo neposkytnutí potřebné součinnosti při doručování zboží a převzetí zboží. Právo prodávajícího na náhradu škody není dotčeno. Před odstoupením je prodávající vždy oprávněn kontaktovat zákazníka za účelem dohody o dalším postupu. O odstoupení od smlouvy je zákazník informován formou elektronické komunikace, popř. telefonicky.